2014. március 9., vasárnap

10. fejezet


/Vicky/

Elég megterhelő volt a finnországi fagyok után átállni a bahreini melegre, de a napsütés még így is feldobott. Az elkövetkező két hétre ide költözött a Forma-1, és bár még csak most ismerkedtem meg a sporttal, még én is megértettem, hogy ezek az évkezdés előtti tesztek mennyire fontosak. Láttam Kimin, hogy szeret a munkájáról mesélni, így bármilyen kérdés eszembe jutott, nyugodt szívvel tettem fel neki. Az új tudásnak köszönhetően már nem éreztem annyira elveszettnek magam, ezért úgy terveztem, hogy most már én is elkísérem majd őt a pályára.

Úgysem volt már értelme titkolóznunk, hiszen az egész világ értesült a történetünkről, azok a dolgozók, akik már a múltkor megismertek, mind kedvesek voltak velem, így a többiek miatt sem aggódtam. A média már kevésbé volt barátságos, csak addig volt nyugtunk, amíg Finnországban maradtunk. Bár Kimi azt tanácsolta, ne foglalkozzak azzal, mit irkálnak rólunk, a kíváncsiságom végül győzött, és mielőtt Bahreinbe indultunk, felnéztem a netre. A nagyobb, megbízható lapok a valóságot közölték, csupán átvették a Steve által kiadott sajtóközlemény szövegét. A pletykalapok azonban nem elégedtek meg ennyivel, kitalációkkal színesítették a történetet, és persze nyomozni kezdtek utánam.

„A 2007-es világbajnok oldalán új, ezúttal szőke hölgy tűnt fel. A pilóta közleménye szerint a csinos lány egy fiatalkori kapcsolatából született, a finnhez közeli források azonban megerősítették, hogy szó sincs rokoni kapcsolatról. A hölgy ugyanis kiskorú, így Räikkönennek meggyűlne a baja a hatóságokkal, ha kiderülne, intim viszonyt folytat a tinédzserrel.”

„- Vittoria mindig is hírnévre vágyott, és szégyellte a származását. Az anyja valóban arisztokrata származású, de köztudottan alkoholista, züllött nő, szerintem ő maga sem tudja, kitől esett teherbe. Az alma nem esett messze a fájától, Vittoria is mindig botrányosan viselkedett, ezért biztos attól félt, hogy a nagyszülei kitagadják. Csak azért találta ki ezt a történetet, hogy így jusson pénzhez – nyilatkozta egy, a neve elhallgatását kérő hölgy, aki maga is a monacói arisztokrácia tagja.”

„Räikkönen zsarolás áldozata lett! Hogy elkerülje a nagyobb botrányt, magához vette a lányt, aki a gyerekének hazudja magát!”

Különös érzés volt szembesülni vadidegen emberek vádjaival, ha nem rólam szóltak volna ezek a kitalációk, biztos röhögtem volna rajtuk, így azonban még jobban féltem attól, hogy a nyilvánosság előtt is megjelenjek. Persze Kimi is kiszúrta a rossz kedvem, a magánrepülőjén ülve pedig sikeresen kifaggatott.

- Szóval most a fél világ azt hiszi, hogy egy pénzéhes zsaroló vagyok, a másik fele pedig azt, hogy a szeretőd! – foglaltam össze dühösen a híreket, mire ő meglepetésemre röhögni kezdett.
- Ne haragudj, tudom, hogy eleinte mennyire rossz a pletykákkal szembesülni – magyarázkodott, miután észlelte, hogy nem osztozok a jókedvén. – Mindig ezt csinálják, ha van valami szenzáció, a válásomra is nagyon rápörögtek, mindenféle hülyeségeket kitaláltak. Azzal mégsem lehet eladni a lapokat, hogy egy házaspár néhány év után rájön, hogy mégse illenek össze.
- Akkor nem vagytok haragban Jennivel? – kérdeztem félénken, mert eddig nem nagyon beszéltünk a házasságáról.
- Nem. Túl fiatalok voltunk, amikor összejöttünk, ő élvezte, hogy miattam rá is irányult a figyelem, az én egóm meg nagyot nőtt attól, hogy megkaptam egy szépségkirálynőt. Sok időt nem is tudtunk együtt tölteni, így nem is untunk rá egymásra, de aztán összeházasodtunk, és egyre jobban eltávolodtunk egymástól, ha mégis együtt voltunk, annak veszekedés lett a vége, ezért döntöttem a válás mellett.
- De a múltkor azt mondtad, nem volt túl sima a válás, ezért vigyázol jobban a nőkkel – szóltam közbe, mert eddig meg voltam róla győződve, hogy Jenni a megtestesült gonosz, aki csak kihasználta az apámat.
- Az nem csak Jenni hibája volt. Mindkettőnk hiúságát sértette, hogy a másik máshol kereste a boldogságot, és persze a média is bekavart. Jennit nagyon kiborította, hogy az újságok és a rajongóim úgy állították őt be, mintha csak a pénzemért jött volna hozzám, és végül rajtam vezette le emiatt a haragját. De miután ez az egész lecsengett, és már a kutya nem foglalkozott velünk, le tudtunk ülni, és megbeszéltük a dolgainkat. Nem tartjuk a kapcsolatot, nem maradtunk barátok, de nem is haragszom rá – láttam rajta, hogy őszintén beszél, és örültem, hogy ezeket megosztotta velem.
- De azért ugye nem akarsz örökre egyedül maradni? – faggatóztam tovább most már kicsit felbátorodva.
- Neked köszönhetően nem vagyok egyedül – pöckölte meg nevetve az orrom, de rögtön látta, hogy ezzel még nem tudott lerázni. – Nem tudom, úgy tűnik, nem nekem valóak a komoly kapcsolatok.
- Engem nem zavarna, ha lenne barátnőd – A múltkori eset után nem szerettem volna, ha azt hiszi, minden nőt el akarok mellőle marni. – Csak ne részegen hozd őket haza…
- Értettem – szalutált újra nevetve, én pedig ezután békén hagytam.

/Kimi/

Tudtam, hogy Vickyt nagyon bántja a sok hazugság, amit rólunk irkáltak, ezért hogy megnyugtassam, igyekeztem lazának mutatni magam, pedig valójában én is nagyon felhúztam magam. A cikkeket ugyan nem olvastam, de Steve mindig beszámolt arról, mire számíthatok, ha újra riporterek közelébe kerülök. Szerencsére a lányomat kemény fából faragták, így bízhattam benne, hogy az előttünk álló néhány hetet túl fogja élni, de amennyire lehetett, szerettem volna megkímélni őt. Ez azonban csak addig működött, amíg otthon voltunk, a bahreini repülőtéren tucatnyi újságíró fogadott minket kamerákkal. Bár a reptéri személyzet nem engedte őket a közelünkbe, így is a vakuk villogása között szálltunk be a kocsiba, amiben Steve várt ránk.

- Remélem, kipihented magad, a múlt heti lazsálásnak vége! – fordult hátra a menedzserem, mire a mellettem ülő lányom kuncogni kezdett. – Vicky, remélem, számíthatok rád. Apád a héten nagyon fontos szponzorjelöltekkel találkozik, jó lenne, ha nem úgy jelenne meg előttük, mint egy balhés kamasz, hanem mint egy felnőtt világbajnok.
- Nyugi, ügyelek rá, hogy csini legyen! – vigyorgott továbbra is, és figyelmen kívül hagyta a morgásom.
Szerencsére a hetem végül nem az unalmas jópofizós feladatokkal kezdődött, hanem dolgozhattam, nagy meglepetésemre pedig Vicky is velem tartott a pályára.
- Nincs kedvem egyedül ücsörögni a hotelben, és amúgy is kíváncsi vagyok, mit csináltok ilyenkor – magyarázta, én pedig örültem, hogy kíváncsi a munkámra.
Kicsit aggódtam, hogy unatkozni fog, de ahogy megérkeztünk, a munkatársaim nagy része lelkesen üdvözölte, és míg én a mérnökömmel egyeztettem a napi programot, páran azonnal körbevezették, ő pedig már nem is nézett felém.

A múltkori teszt után sem volt különösebb okom a panaszra, de most különösen elégedett voltam. Míg a Renault motorok továbbra is megbízhatatlannak tűntek, mi gond nélkül próbálgathattuk a beállításokat. Bár a Mercedes nagyon jónak tűnt, nem aggódtam különösebben, hiszen ők láthatóan a teljesítményt tesztelték, mi azonban még egyáltalán nem koncentráltunk a sebességre, mégsem maradtunk le tőlük túlzottan. A mai napot a különböző beállítások tesztelésére fordítottuk, emiatt több hosszabb etapra is kinn maradtam, ez pedig egy kis csúszást okozott a programomban, a beígért ebédszünethez képest félórás késéssel szállhattam ki egy kis időre a járgányomból. Azonnal Vickyt kerestem a szememmel, ő azonban nem volt a közelben. Jobb híján azt a szerelőmet szólítottam meg, akivel utoljára láttam.

- Egy darabig itt volt, de aztán felbukkant Button meg Hamilton barátnője, és ők elhívták ebédelni – magyarázta a srác, így én is az étterem felé indultam.
A versenyhétvégékkel ellentétben a tesztekre egyik csapat sem hozta az élelmezési részlegét, mindenki a pálya által fenntartott étkezőben fogyasztotta el az ebédjét. Az étteremhez érve nem kellett sokáig keresgélnem a lányomat, a szőke hajának köszönhetően messziről kiszúrtam. Valóban Jessicával és Nicole-lal ültek egy asztalnál, Vicky mellett azonban két srác foglalt helyett, közelebb érve már láttam is, hogy a két újonc, Ericsson és Magnussen az. A zöldfülűekkel még nem ismerkedtem meg, az előző teszten csak futólag láttam őket a boxutcában, de nem tetszett, hogy ennyire bizalmasan nevetgéltek a lányommal. Mikor odaértem, a dán kölyök éppen üdítőt töltött neki, és csak akkor vettek észre, amikor közvetlenül előttük állva megköszörültem a torkom.
- Helló! – vigyorgott rám a svéd, mintha gyerekkori cimborák lennénk.
- Ne haragudj, hogy nem vártalak meg, de megismerkedtem Jessicáékkal, és ők elhívtak ebédelni – magyarázkodott kicsit elpirulva Vicky. – Ők itt Kevin és Marcus.
A szükségesnél talán kicsit erősebb szorítással, de kezet fogtam a két sráccal, ők azonban nem vették a lapot, továbbra is a lányom mellett maradtak. Nekem már csak velük szemben jutott hely, onnan hallgathattam a süket dumájukat, amivel Vicky-t akarták lenyűgözni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése